
Czekoladki stanowią doskonały sposób na wypromowanie firmy, zwiększenie jej rozpoznawalności i utrwalenie pozytywnego wizerunku jako profesjonalnego, rzetelnego przedsiębiorstwa. Tego typu produkty dostępne są w wielu różnych wersjach. Do wyboru mamy zarówno pakowane pojedynczo słodkości o różnych smakach i kształtach, jak i pralinki czy bombonierki. Są to wyroby zarówno skuteczne, jak i niedrogie, co sprawia, że na ich zakup pozwolić może sobie niemalże każda firma, bez względu na dostępny budżet. Bardzo często znaleźć można je na przykład na recepcji w gabinetach kosmetycznych. Czy wydatki związane z ich zakupem mogą zostać wliczone w koszty?Takie czekoladki reklamowe, a dokładnie wydatki z nimi powiązane, mogą zostać wliczone w koszty uzyskania przychodów. Tego typu wydatku nie można uznać za reprezentacyjny, wyłączony z kosztów. Za koszty uzyskania przychodów nie uznaje się kosztów reprezentacyjnych, a w szczególności tych, które zostały poniesione na zakup żywności i napojów, w tym alkoholowych oraz wszelkiego rodzaju usługi gastronomiczne.
Fakt, iż czekoladki reklamowe mogą być w tym przypadku wliczone w koszty podkreślają także organy podatkowe. Zgodnie twierdzą one, iż wydatki poniesione na zakup artykułów spożywczych takich, jak cukierki, ciastka, woda, kawa czy herbata podawane klientom salonu nie będą miały charakteru wydatków reprezentacyjnych. Uznać należy tutaj, iż stanowić będą one standardowy element obsługi.
Identyczne stanowisko, w sprawie wykorzystanych w ten sposób produktów, jakimi są Czekoladki reklamowe, wyraził Minister Finansów. Stwierdził on, że nie podlegają wykluczeniu z kosztów uzyskania przychodów wydatki na drobny poczęstunek, napoje oraz soki, bez względu na miejsce ich podawania, serwowane w trakcie rozmów z inwestorami, kontrahentami czy wykonawcami, które dotyczą zakresu prowadzonej przez nich działalności gospodarczej. Aby takie produkty okazały się skuteczne, warto zadbać o odpowiednie ich opakowanie, na którym znajdować powinno się logo marki, jej hasło reklamowe, oryginalna grafika czy adres strony internetowej.